woensdag 1 juli 2009

Wie is Sophie? (door Larissa)

San Francisco. De vriendschap tussen mij en Sophie is onstaan door San Francisco.....

Vier jaar geleden ging ik samen met mijn ouders en broertje een rondreis maken door het westen van de Verenigde Staten van Amerika. Op een Internetforum vroeg ik om tips, en Sophie, die een jaar lang vlakbij San Francisco heeft gewoond omdat ze daar de high school deed, reageerde natuurlijk uitgebreid. Ze gaf mij een hele lijst vol tips met dingen om te zien en doen in SF, dus in de zomer van 2005 liep ik samen met mijn ouders en broertje door San Francisco met het lijstje van Sophie in mijn hand. Na terugkomst in Nederland zijn Sophie en ik aan de praat geraakt op MSN, en niet veel later volgde onze eerste ontmoeting. We bleken erg veel gemeen te hebben, maar voorop staat natuurlijk onze liefde voor het reizen door de States. Sophie is er al 5 keer geweest en ikzelf 6 keer. Sophie was 12 jaar toen ze haar eerste voet op Amerikaanse bodem zette en ik 13, allebei erg jong dus!

In de vier jaren dat Sophie en ik vriendinnen zijn hebben we samen al heel wat van de wereld gezien. Tripjes naar Amsterdam, Groningen, Breda, de Ardennen, Londen, Cambridge en natuurlijk onze grootste trip: North Carolina. Drie jaar geleden zijn wij op bezoek geweest bij vrienden van mij, vrienden die ik het jaar daarvoor, tijdens de rondreis door het westen van de VS, heb leren kennen. Drie weken lang hebben Sophie en ik het ‘Southern Life’ meegemaakt, echt een fantastische ervaring!

En nu, drie jaar later, gaan Sophie en ik onze tweede grote trip maken, een trip naar de stad die er voor heeft gezorgd dat wij elkaar hebben leren kennen; San Francisco. Ik vind het heel bijzonders om daar samen met Sophie naartoe te gaan, zonder San Francisco hadden wij elkaar immers nooit gekend, waarschijnlijk.

San Francisco is niet de enige stad waar Sophie en ik allebei een passie voor hebben. De andere stad waar wij een gemeenschappelijke liefde voor hebben is Cambridge, een van de vele plekken dat Sophie haar 'thuis' noemt. Sophie is namelijk altijd on the road. Woont ze niet in Engeland, dan woont ze wel in de States of Bulgarije. Ze is met haar 24 jaar al 34 keer verhuisd, waarvan 32 keer in de afgelopen 7 jaar. Een keerzijde van al dat gereis is dat ze haar kleine, lieve zusje Kiki van bijna 4 jaar niet zo vaak ziet als ze haar zou willen zien.

De volgende verhuizing van Sophie zal weer naar Cambridge zijn, na de zomer. Ik kan jullie namelijk vol trots vertellen dat Sophie is aangenomen aan de University of Cambridge. Een enorme prestatie, want het is ontzettend moeilijk om aangenomen te worden! Ook is het haar gelukt een beurs in de wacht te slepen. Ik ben ontzettend trots op haar en uiteraard zal ik haar gaan opzoeken in Cambridge!

Maar eerst staat ons nog een fantastische reis naar de States te wachten! Waarschijnlijk zullen we terugkomen met prachtige foto’s, want Sophie haar grootste hobby is fotograferen. Reken maar dat er in augustus een prachtige foto afgedrukt op canvas doek op mijn muur hangt!





Geen opmerkingen: