woensdag 1 juli 2009

Wie is Larissa? (door Sophie)


Larissa is 22 jaar en woont sinds kort in haar eigen huisje in Harderwijk. Omdat ze bij de IKEA werkt, heeft ze natuurlijk veel mooie meubels daar vandaan gehaald. Het is echter geen standaard IKEA huisje, maar ze heeft echt een hele goede smaak; een rustige, gezellige stijl en simpele maar mooie accessoires en natuurlijk de mooiste fles afwasmiddel die ik haar cadeau heb gedaan. En haar liefde voor de USA komt ook in haar huis terug, met name in twee grote schilderijen, eentje van New York en eentje van San Francisco. Ze is een grote fan van de USA! Geen wonder dat ze een van mijn beste vriendinnen is!

Na deze zomer gaat ze Engelse Taal en Cultuur studeren aan de Universiteit van Utrecht. Zo’n leuke studie kan ik alleen maar aanmoedigen natuurlijk!

Ze is opgegroeid in Ermelo, maar een jaar geleden zijn haar ouders naar Frankrijk verhuisd. Ze is daar al vaker geweest, laatst nog met haar nichtje en volgens mij is het daar erg leuk, de foto’s zien er in ieder geval erg mooi uit. (Wanneer mag ik mee, haha?)

Maar genoeg ‘standaard’ dingen. Leuk om over Larissa te weten is:

  • - Ze is als de dood voor spinnen. Haar fobie is zo groot dat ze mij zelfs in het midden van de nacht wakker maakt zodat ik op spinnen zoektocht kan gaan!
  • - Aangezien ze in het centrum woont, heeft ze een parkeervergunning en parkeert ze haar leuke kleine Ka altijd op een pleintje. Alleen laatst was ze haar auto vergeten weg te halen toen de markt kwam, waardoor haar autootje een hele dag tussen alle marktkraampjes klem heeft gestaan!
  • - Larissa heeft het voor elkaar gekregen om in totaal al 6 keer naar de USA te zijn geweest en ze gaat nu dus voor de 7e keer (de 5e keer achter elkaar) naar de USA! Ze krijgt het altijd voor elkaar om de bijzonderste en leukste Amerikanen te ontmoeten, zoals de motorrijders in Boston en dankzij Larissa konden we drie jaar geleden bij Nancy in North Carolina logeren, die zij had ontmoet op haar roadtrip door California in 2005. Ben dus benieuwd welke logeeradresjes ze dit jaar op doet!
  • - Billabong en Roxy zijn haar favoriete kledingmerken en ze draagt graag All Stars als schoenen.
  • - Samen zijn we gek op…spareribs en we moeten de beste spareribs van California natuurlijk vinden. Haar favoriete spareribs zijn van de Tennessee in Harderwijk, daar kunnen zelfs de ribs in North Carolina niet tegenop! (ben ik het mee eens)
  • - Als je onze vakantie foto’s ziet is het net alsof alles wat wij doen vreten is. We nemen namelijk altijd foto’s van onszelf met ons eten. We hebben intussen een hele collectie vreet foto’s en die zal deze reis wel flink uitbreiden. (al eten we ook heus wel eens gezond)
  • - Ze kent heel Miss Congeniality uit haar hoofd en speelt dan ook vaak samen met haar vriendin Marieke het ‘guess the line’ spel op hyves.

Ik kan nog veel meer over Larissa vertellen, maar ik denk dat jullie gaandeweg het lezen van onze blog eigenlijk wel een goed beeld krijgen van haar. Ik heb in ieder geval heel erg veel zin om nog een keer met haar rond te reizen door de USA!



Geen opmerkingen: